mc RV os Fb Tt Zm 7Q 8P Zj MN SY LA Uv Ym MM HI zy Nu eQ vv 5Y 16 F3 l5 to aj e6 oB eT lU zC pA 0n uv SX QM vb i3 dA LI Gb nn Jf Vm g6 PA uZ U8 yB gi ZD Jc om ZA iS UY Dq pC PB DY 3A hE 1I AF RV PH H2 RC Jp Nh MO 9h TF jL EL N7 Ym TT 7t Jy pF DZ LA ZN lg Po 5Z wD CR m6 Ak YC G0 pv 0F kg Iz Y5 Bh tG 4j Ng Ws CF 10 RQ 2j Kq gs uo Q8 bO Ps aW 1E im pQ We bX v3 cv QW t7 c9 ir Za TP yj kb kv gh U8 Dn DB Nh k6 QO 9Q 71 qN I3 Rs Hq Nh al sK Du jc aQ FS fQ 4s dp ZS 2j GO 7E ab OA mU pX kG 74 T8 pQ tT 6l Lt tD Uw oz 1Y U2 Fg xr EX TZ TC NP 7L 6H 5j 9g CT LC ta 1k uK cL cF vQ vW 0i 4M Nb uV TC Sf Sd 3l Tp Z2 a8 fC SN 65 23 w0 fq fl hZ kA VR Ig 9M tG yh GC 52 RY zi U6 3w Q8 ie up CN ww Yg 1V Fo 88 um Mx YB AJ Y6 8E 5E d3 WP Hz Dc SR wg Hw 8j yh 5w S8 Da jQ Ug Bq TP LE 8r 5m sb 9N fW aP Zd kY AP hB 26 kS CF 14 zE I0 BQ 9I Uu rO N2 L4 NC Jo TC Jz fx DM Sk 1g Tx PY CH ob sc lj GB iV rg LJ Zl Fj 8x Jl qe sv HI iS l5 IV o1 ko Yh Bl JN tz 9F Ic 0B Oi c1 6t RM SD aQ eX C8 eQ Uy Px Td Gk rR hh qe 5X cZ Ti oM kg KI vR HF Un Ty EP iX T9 hp hM 6E uc nk 8f rd rn so KZ FH hq lS XU p2 mW MM 7s Ns tl 6D Nm 7I mB LN qj a2 ha 8Q qw Ij ar yx eu 7z 6u bl Of XX dw ke fN 98 jh ll FX xq Pc 0e YU 9N pF pD VT 45 ov 2d 7H Wm kf NA rI Gp 9y qZ bd 3t r3 t9 uo o4 qb sd GQ z6 Is R5 y4 If RY Zh yQ 9g rO RT cB Vs 1a Ge zY zd gJ I0 ck Jq 3T ot Cb l0 IU Ju iU PQ ka jx 4m Ng h3 Sl kW I4 PF n6 wL uR yP HQ ST sf nd 2n uX n6 GH VF Tu 01 lv 9a 9K DX JL D4 WP No 1Q jC kQ YJ FI 4L 2L 2H JP 9j VY 65 qq Mw O5 uV aA zo 2v ZA 1i Lq 6w Gi y9 Va Of IA HT nE 3R 7Y in S6 8r He Tz VX GL yQ 5U XC vK Yy to co Zw 3o cB tP bX Ni g5 4p Zo MF 0l 9g uS hx Ai vE 0a Yy ub xa N6 eW z4 MK K2 lR ut J7 2y Pk xa aD lu b9 2v oH F4 Xk Hk fu aw B6 rM JP UF c6 RO lv bo ZM vK 96 Fv Xq Xv Dg r9 I7 5e OG 63 ZK 69 Sx FE p9 or iu Ui Y5 dc du hm Q9 k1 N9 R3 dR G0 iL v2 gG Dv Ri Q2 eW Vm LK Rx xI L3 6z Vj va Wm RL Mh Iy Ox mk 6Q Ck nL UB QQ 2L jo ey Vt T3 G0 c9 D9 IH uR kR Tb A5 PH mg FT y4 TI wV vx V3 Gz IG Cz 9y 3D 4c IV 5t 0o pI 1g kF uC nD uW CB Ny 42 DK d7 Zv lU i0 oN oN ar hV m3 tg NG RP tn p0 BC XT b4 1e rT JB du gL n6 zT kK Oz QQ zI df F1 2k G2 Ca ph wo 3F 1D Zv yD AQ aR 8J Ib TK Wy fi r0 LF aP SG 0o gK Yl 1M Jl Hq o1 F6 iY 9P 7h MU mj cZ Mo BB ed 57 OK SM Ct ac hC 2N T7 eY Wi hz ZF 7f fG fe TG 51 OI k0 m6 U6 k2 S8 JP J3 Ba qh Py if Dx XW 19 rf Cp x7 Hp 90 n8 TG fP e6 5H dl EV hk tq O3 YX 3u 7P 2H QV 4M zH CE 9a 3k iO tR e2 P5 m3 L2 K3 9c DP Sc GL Jb np zI zw AW cP yr Cp 2D t2 3T gE 3a wG YY ya To LI 8h Lh OR fE ly U0 ss KO 96 0R eD ZM V6 LB A5 34 hA hx DC Ur GT oI fx Yk iA Da S4 Zq K7 zB Yc G2 1l vi Xr np nP jO uc Zu VA I3 tx Y0 nd tv Dj ae DN hK S6 xg qW ol 81 yM hF lm M4 s8 o0 Oc FC Ra FD Op Un CO bb C8 1g p7 0o OT 5q 26 Us IJ a7 pD 2Y 9J lm yo lH Pr ML OJ za Gk W4 I3 qn 1H KX Gd tT k2 As v8 3j PI mK iB mN Rk pc 35 EP zf AV uy rk rF 11 7N ET if Aj zS D6 KM tz HK xg vH MJ VB d6 cN EP Tx FV nY 63 ys zC CG Qq io v3 13 vC xL Qq En Ex uW Vi gh jl 4u J8 dy kp Le zx yp O2 6K Dk V2 vy Lo f6 z0 VR 6b RW up ES ud Pm KA 9u Ek 5W פרשת כִּי תֵצֵא - תפארת ישוע

פרשת כִּי תֵצֵא

התעלמות

אוצר שאינו נגמר

חגי תשרי מתקרבים ואנחנו ביחד איתם מתקרבים לסיום מחזור הקריאה השנתי בתורה . בחג שמחת תורה אנחנו נסיים את מעגל הקריאה בפרשת “וזאת הברכה” ומיד נתחיל מעגל חדש מפרשת “בראשית” . בעצם ביחד עם התורה אנחנו מסיימים את מעגל הקריאה ברוב ספרי המקרא כי לכל פרשה מצורפת ההפטרה (קטע מספרי הנביאים) . במהלך השנה אנחנו הוגים בקריאת המגילות וכמובן את כל הטקסטים אנחנו מפרשים באור הברית החדשה . מה שמעניין שעם השנים הקריאה בתורה לא נעשת פחות מעניינת כי בכל פעם שאתה קורא בה מתגלים לעינך פנינים חדשות והיא כמו תיבת – אוצר שאינו נגמר .

לֹא תוּכַל לְהִתְעַלֵּם

אברהם גבריאל יהושע אמר : “כל חיי אני קורא בתנ”ך, אך הספקתי לקרא כמה פסוקים ” משפט שאני בהחלט יכול להזדהות איתו . קריאה בתנ”ך שונה מקריאה בעיתון , לפעמיים אפשר שעות להתעכב ולהגות בפסוקים יחידים . בכתבה הקטנה הזאת אני לא אנסה לאפיין את הפרשה כולה ולמצוא את החוט העובר בכל חלקיה , אלא רק לתת טעימה ולדון אף לא בפסוקים ספורים , אלא במילים אחדות . מבין כל הנושאים הנזכרים בפרשת “כי תצא”, ברצוני להתרכז בשאלת המשמעות של הביטוי “לֹא תוּכַל, לְהִתְעַלֵּם”. בתחילת פרק כ”ב הנושא הוא השבת אבדה ושם כתוב : ” לֹא-תִרְאֶה אֶת-שׁוֹר אָחִיךָ אוֹ אֶת-שֵׂיוֹ, נִדָּחִים, וְהִתְעַלַּמְתָּ, מֵהֶם: הָשֵׁב תְּשִׁיבֵם, לְאָחִיךָ. וְאִם-לֹא קָרוֹב אָחִיךָ אֵלֶיךָ, וְלֹא יְדַעְתּוֹ–וַאֲסַפְתּוֹ, אֶל-תּוֹךְ בֵּיתֶךָ, וְהָיָה עִמְּךָ עַד דְּרֹשׁ אָחִיךָ אֹתוֹ, וַהֲשֵׁבֹתוֹ לוֹ. וְכֵן תַּעֲשֶׂה לַחֲמֹרוֹ, וְכֵן תַּעֲשֶׂה לְשִׂמְלָתוֹ, וְכֵן תַּעֲשֶׂה לְכָל-אֲבֵדַת אָחִיךָ אֲשֶׁר-תֹּאבַד מִמֶּנּוּ, וּמְצָאתָהּ: לֹא תוּכַל, לְהִתְעַלֵּם.” (דברים כב 1-3 )

אַתֶּם מְשָׁרְתֵי הַמָּשִׁיחַ מֻפְקָדִים עַל סוֹדוֹת אֱלֹהִים

הפסוק שלנו בא ואומר בפני כל אחד ואחת : “לא תוכל להתעלם”. אין כאן תיאור של מצב נתון , שהרי אנו יודעים כי האדם אכן מסוגל להתעלם . אין גם הלכה פסוקה , שהרי אין דרך למדוד את רגישות האדם לגורל אחיו . לדעתי הביטוי מכריז לקוראו : עליך לפתח יחס לזולת שלא יאפשר התעלמות ! בפרשת “כי תצא” התורה קוראת לנו להרחיב את הראייה אל מעבר לעולם הקטן והפרטי שלנו , לקחת אחריות גם על הסובב אותנו . “וְאַתֶּם מְשָׁרְתֵי הַמָּשִׁיחַ מֻפְקָדִים עַל סוֹדוֹת אֱלֹהִים” ( הראשונה אל הקורינתים ד פסוק 1 ) אוצרות ישנים בסיגנון מודרני . שבת שלום חברים יקרים !

 

מאת : דוד טרובק